Translate ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Η απάντηση της ψυχής στο φόβο του θανάτου


Καταδυναστευμένοι οι άνθρωποι από τα γεννήματα του νου τους ζούνε προσκολλημένοι στο κυνήγι της απόκτησής τους. Καταναλωτικά αγαθά, πολυτέλειες, κοινωνική και οικονομική καταξίωση, άσκηση εξουσίας, τεχνολογία, φιλοσοφία, επιστήμες, τέχνες είναι τόσα πολλά και πως να τα προλάβεις μες την μικρή ζωή που σου χαρίστηκε. Ένα άγχος βαραίνει το στήθος μας από ένα ρολόι που χτυπά αδιάκοπα και κρέμεται παντού μπροστά μας.

Κελαρύζει ο χρόνος στην αυλακωμένη μας ζωή∙ πότε πέρασε η εβδομάδα, ο μήνας, ο χρόνος, η ζωή μας όλη… Καθώς τα έτη συσσωρεύονται το ένα πάνω στο άλλο, όλο και λιγότερα πράγματα μας κάνουν εντύπωση, όλο και λιγότερα πράγματα αποτυπώνονται στη μνήμη μας. Έτσι τα χρόνια μας δείχνουν φτωχότερα κι έχουμε την αίσθηση πως ο χρόνος όλο και επιταχύνεται. Κι έρχεται κάποτε αυτό το σατόρι, ίσως στην αυγή μιας νέας δεκαετίας, των σαράντα, των πενήντα, των εξήντα ή ίσως λίγο πριν τον επιθανάτιο ρόγχο που αμείλικτα περιμένει μιαν απάντηση: μα που ήμουν τόσα χρόνια, ποίος έζησε την ζωή μου, ποιανού ζωή έζησα τελικά;

Συναισθηματική Νοημοσύνη.. νοημοσύνη της καρδιάς


Η συναισθηματική νοημοσύνη (ΣΝ), ως η ικανότητα του ατόμου να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα συναισθήματά του, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για τις διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις.
Συναισθηματική Νοημοσύνη.. νοημοσύνη της καρδιάςΑρκετή σύγχυση επικρατεί, ακόμη και ανάμεσα στους ειδικούς, ως προς τους ορισμούς, τη χρήση και την εφαρμογή της, τους παράγοντες που τη διαμορφώνουν, την προβλέπουν και την ερμηνεύουν. Οι άνθρωποι δύνανται να είναι «έξυπνοι» με διαφορετικούς τρόπους, σύμφωνα με ψυχολόγους του 20ου αιώνα. Ο Gardner (1983) πρώτος ουσιαστικά έθεσε τα θεμέλια, εννοιολογικά, υποστηρίζοντας ότι κάθε άτομο διαθέτει διαφορετικούς τύπους νοημοσύνης, γεγονός που αναδεικνύει την πολλαπλή της διάσταση. Η βασική του θεωρία έχει ως αρχή την, κοινώς αποδεκτή συνειδητοποίηση, ότι ορισμένα άτομα είναι πιο ικανά από άλλα σε ένα τομέα και λιγότερο ικανά σε άλλο, προβάλλοντας έτσι «νοητικές δυνάμεις» που δεν αντανακλώνται σε υψηλά σκορ των τεστ νοημοσύνης.
Η ΣΝ, εμφανίζεται να έχει πολλά υποσχόμενες εφαρμογές στον επαγγελματικό, τον εκπαιδευτικό και τον χώρο της ψυχικής υγείας (Cherniss, 2000; Goleman, 1995; Matthewsetal., 2002; Mayeretal., 2000). Στοχεύοντας στην αύξηση της ΣΝ μπορεί να επιτευχθεί μείωση του στρες και προώθηση της υγείας (Whatmore, Cartwright, &Cooper, 1999). Όσον αφορά στο χώρο του αθλητισμού, περαιτέρω έρευνα χρειάζεται προκειμένου να διευκρινιστεί εάν η ΣΝ αποτελεί πράγματι μία πολύτιμη προσθήκη ή ένας πλεονάζων όρο στο χώρο των ψυχικών δεξιοτήτων (Zizzi, Deaner, & Ηirschhorn, 2003).