Στην επιστολή του Παύλου προς τους Κολοσσαείς, αναφέρεται κάποια επιστολή του Αποστόλου προς την κοινότητα της Λαοδικείας, μια επιστολή σημαντική:
«Όταν διαβάσετε αυτή την επιστολή, στείλτε την να διαβαστεί και στην Εκκλησία των Λαοδικέων, κι εσείς φροντίστε να πάρετε την επιστολή που έστειλα στους Λαοδικείς για να την διαβάσετε» (Κολ.4, 16).
Μάταια όμως αναζητά κανείς την επιστολή αυτή του Παύλου στην Καινή Διαθήκη. Και μέχρι σήμερα, παρόλο το ζήλο των ερευνητών, έχει κηρυχθεί σαν χαμένη και κανείς δεν μπόρεσε να εξηγήσει πως εξαφανίστηκε. (P. Feine, Εισαγωγή στην Καινή Διαθήκη).
Το 1844 η επιστολή αυτή καταγράφηκε από τον Γιάκομπ Λόρμπερ δια της οδού του Εσωτερικού Λόγου, καθ’ υπαγόρευσιν, εκ μέρους του Αγίου Πνεύματος. Ο Λόρμπερ ήταν Γερμανός, προφήτης με Θείο Χάρισμα, έτσι όπως οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης.
Η σύγκριση της επιστολής με τις Επιστολές του Παύλου ως προς το ύφος είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Νιώθει κανείς στην επιστολή την πύρινη φλόγα του Πνεύματος του Αποστόλου Παύλου στην πλήρη και ανόθευτη ιδιαιτερότητα και δύναμή της.
Διαβάζοντάς την θα καταλάβει κανείς γιατί οι διδάσκαλοι της Εκκλησίας και οι Πάπες των αρχών του Μεσαίωνα απάλειψαν την επιστολή αυτή από τις Γραφές.
Οι Λαοδικείς, όπως και οι Κολοσσαείς, ξέπεσαν γρήγορα από τον καθαρό πνευματικό Χριστιανισμό σε έναν τελετουργικό εκκλησιαστικό Χριστιανισμό, τον οποίο Παύλος κατηγορεί στην επιστολή του με πολύ αιχμηρά λόγια. Η Εκκλησία ένιωσε την επιστολή αυτή σαν κατηγορητήριο για το δικό της εγκόσμιο τρόπο ζωής και έτσι πολύ απλά την έβγαλε στο περιθώριο.
Σίγουρα δεν είναι ασήμαντο το γεγονός ότι το Πνεύμα του Θεού φανερώνει ξανά στην εποχή μας την χαμένη για τόσους αιώνες επιστολή.
«Είναι όμως κοντά ο καιρός, ήρθε κιόλας, που όσοι πραγματικά λατρεύουν, θα λατρέψουν τον Πατέρα εν Πνεύματι και Αληθεία. Γιατί έτσι θέλει ο Πατέρας αυτούς που τον λατρεύουν» (Ιω. 4, 23).