Translate ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2015


Γιατί η αλήθεια λέμε ότι είναι... γυμνή;

 Γιατί η αλήθεια λέμε ότι είναι... γυμνή;

Η αλήθεια είναι σχετική. Ο καθένας έχει την δική του αλήθεια που φροντίζει να ποτίζει με όσα ψέματα χρειάζονται για να την πιστέψει πρώτα ο ίδιος! Αλλά σε κάθε περίπτωση, όταν θέλουμε να μιλήσουμε για την πραγματική αλήθεια, της βγάζουμε τα ρούχα και την αφήνουμε... γυμνή.  


Η φράση της καθημερινότητάς μας, αυτό που λέμε «γυμνή αλήθεια» δεν είναι μία μεταφορική φράση, αλλά μία κυριολεκτική φράση! 


Η αλήθεια γράφεται με κεφαλαίο γράμμα, γίνεται δηλαδή Αλήθεια και είναι όντως γυμνή! 


Σας μπέρδεψα; Πάμε να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.



Η Αλήθεια είναι κατά την ελληνική μυθολογία
θεότητα και είναι φυσικά η ανθρωπόμορφη προσωποποίηση της αλήθειας. Σύμφωνα με τον Πίνδαρο η Αλήθεια ήταν κόρη του Δία (ε, ποιου άλλου;).

Για την Αλήθεια έχει γράψει και ο Αίσωπος. Που αναφέρει ότι την Αλήθεια την έπλασε με πηλό ο Προμηθέας (σας θυμίζει κάτι αυτό με τον πηλό;).


Jules Blanchard - La Bocca della Verita

Οι Ρωμαίοι αποκαλούσαν την Αλήθεια Veritas. Επειδή η Αλήθεια εικονίζονταν πάντα χωρίς στολίδια και πλούσια ενδύματα (ή και χωρίς ενδύματα) έναντι των άλλων θεοτήτων, ο Οράτιος την αποκαλούσε "nuda Veritas", δηλαδή "γυμνή αλήθεια". Από τότε καθιερώθηκε η ρητορική έκφραση "γυμνή αλήθεια", ή "αλήθεια γυμνή" που λέγεται μέχρι και σήμερα.



bernini-verita-400
 mentality10

πηγή   ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Πλωτίνος: περί της φιλοσοφίας του ωραίου

                                                                             
                                Π  λ ω τ ί ν ο ς
                                        (204–270 μ.Χ.)

                               «Ποτέ το μάτι δεν θα μπορούσε να δει τον ήλιο,
                               αν  δεν ήταν  ηλιοειδές  [=αν δεν διέθετε ηλιακή
                               μορφή ή φύση], ούτε η  ψυχή θα  μπορέσει να α–
                               ντικρίσει το ωραίο, αν δεν έχει γίνει πρώτα ωραί–
                               α η ίδια».

                                     Περί του ωραίου

                                                                   §1
Θεμελιώδης πεποίθηση του Πλωτίνου ήταν ότι ο άνθρωπος φέρει μέσα του το θείοκαι αξίζει, εφόσον αποκτά επίγνωση αυτού, να προσ (ς)-παθεί να το συμφιλιώνει με το θείο του σύμπαντος. Όντας ο τελευταίος διανοητής της αρχαιότητας, ο Πλωτίνος επιδίδεται στη ζήτηση του πραγματικού εαυτού και σαν τον γλύπτη, που προσπαθεί να αποτυπώσει σε ένα κομμάτι πέτρα τη μορφή που θα φέρει στο φως την αυθεντική, την ιδεατή ομορφιά, δηλαδή το νοητό κάλλος, επιχειρεί μέσα στο έργο του να φιλοτεχνήσει την πνευματική άσκηση της ψυχής. Τι σημαίνει η τελευταία τούτη φράση; Πως η ψυχή δεν έρχεται σε ύπαρξη παρά ως μια κίνηση αυτοκάθαρσης του εαυτού από καθετί το ανοίκειο, δηλαδή φόβους, κόπους, εμπειρίες, οδύνες κ.λπ., και ανύψωσης στο επίπεδο του νου, του πνεύματος του καθαρού νοείν. Η Ψυχή, όπως επίσης το Πνεύμα και το Ον, έχουν την εκπήγασή τους από το Ένα. Η αισθητικότητα είναι εικόνα του εαυτού της ψυχής. Τούτο σημαίνει ότι η ψυχή δεν είναι αποστασιοποιημένη από το αισθητό ή υποστασιοποιημένη προβολή πάνω από το αισθητό, αλλά εισχωρεί ωςκαθαρτική κίνηση σε όλα τα επίπεδα, ακόμη και μέχρι τα φυτά, για να δημιουργήσει ένα νέο ον. Η πορεία προς μια τέτοια δημιουργία συνιστά πορεία ανύψωσης της ψυχής προς το ωραίο, ήτοι επιστροφής στο θείο.

Ποτέ δεν πρέπει να σκέφτεστε το κακό για κανέναν

Ποτέ δεν πρέπει να σκέφτεστε το κακό για κανέναν. Σκέψεις όπως “Εύχομαι το άτομο αυτό να πέσει κάτω και να πεθάνει" ή "Εύχομαι να χάσουν όλα όσα έχουν. Σε μισώ. Δεν θέλω να σ 'αγαπώ" δεν πρέπει ποτέ να τις κάνουμε ή να τις διατυπώνουμε. Κάθε έκφραση αυτού του είδους δημιουργεί μια σκεπτομορφή που πηγαίνει στο πρόσωπο και τον χτυπά. Η ζημιά που στέλνετε στο άτομο καταγράφεται στο "λογαριασμό" σας, και θα πληρώσετε γι 'αυτό κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης. Εάν έχετε διαπράξει δύο τόνους ζημιά, θα πρέπει να πληρώσετε με αυτό με τόκο. Υπάρχει επίσης ένα σύστημα φορολογίας στις πνευματικές σφαίρες, γι' αυτό ας είστε έξυπνοι και ευφυείς και μην σκέφτεστε αρνητικά για τους άλλους.

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Η τέχνη του να αντιμετωπίζετε το θυμό σας

KidsArguingΟ θυμός είναι αναπόφευκτος, εάν δυο άνθρωποι ζουν μαζί, αναμφισβήτητα θα διαφωνήσουν για μικρά ή εμφανιζόμενα ως μικρά πράγματα, καθώς και για μεγαλύτερα ή πιο σημαντικά θέματα. Όμως, ο θυμός καθαυτόν δεν αποτελεί το πραγματικό πρόβλημα. Το πώς τα ζευγάρια τον χειρίζονται και διαχειρίζονται είναι αυτό που ξεχωρίζει μια υγιή σχέση από μια σχέση που βρίσκεται σε κίνδυνο.
Οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν το θυμό τους με διαφορετικούς τρόπους. Μερικοί τον αρνούνται. Εκ πρώτης όψεως, κάτι τέτοιο είναι ευκολότερο και λιγότερο επώδυνο από το να τον παραδεχτείς και να τον χειριστείς, με όλες τις σωματικές επιπτώσεις. Όταν φτάνουν στην καρδιά μιας διαφωνίας, <<κομματιάζονται>> μόλις ο σύντροφός τους γίνεται αμυντικός ή, ακόμα χειρότερα, αντεπιτίθεται.
Το πρόβλημα είναι ότι ο θυμός που δεν εκφράζεται, δεν εμφανίζεται.

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Η αναφορά σε ΑΤΙΑ απο τον Πλούταρχο

 
Εδώ και πολλά χρόνια άκουγα αρκετούς ιστορικούς και "ερευνητές" να επισημαίνουν την ύπαρξη πολλών αναφορών σε αγνώστου ταυτότητος ιπτάμενων αντικειμένων (ΑΤΙΑ) μέσα στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία. Σχεδόν σπάνια όμως κάποιος παρέθετε περαιτέρω στοιχεία, όπως συγκεκριμένα βιβλία, κεφάλαια, εδάφια, για να μπορέσω να κάνω την δική μου μελέτη.

Εχτές, βρήκα μετά απο καιρό το έργο του Πλούταρχου "
Λεύκολλος" απο τους Βίους Παράλληλους. Διαβάζοντάς το, θυμήθηκα
μία αναφορά που είχε γίνει για το συγκεκριμένο έργο, σχετικά με την εμφάνιση ενός αγνώστου ταυτότητος ιπτάμενου αντικειμένου κατά την διάρκεια μίας μάχης. Με έκπληξή μου διαπίστωσα οτι όντως υπάρχει η σχετική αναφορά στο συγκεκριμένο έργο και την οποία αμέσως σκέφτηκα να ανεβάσω στο Ελληνικό Αρχείο.

Η ενθύμηση του εσωτερικού ανθρώπου…. Στοχασμός… Αυτοπαρατήρηση...



Η σύγχρονη επιστήμη, και πιο συγκεκριμένα η κβαντική, μας λέει ότι…… Δεν μπορούμε να παρατηρούμε κάτι ή κάποιον, χωρίς να επιδρούμε σε αυτό.
Επίσης ότι δεν υπάρχουν αντικείμενα [ όπως νομίζουμε ] αλλά μόνο...   σχέσεις με αυτά .
 Αυτό σημαίνει ότι σαν παρατηρητές, έχουμε μια αλληλοεπίδραση σε όλα που υπάρχουν γύρω μας, αλλά και ……..μέσα μας .
Ο παρατηρητής επιδρά στο παρατηρούμενο  … είτε είναι κύμα, είτε είναι  σωματίδιο,  και επηρεάζει την συμπεριφορά του. [ Γ. Βίγκνερ]
Επίσης..... ότι αν δεν γίνει παρατήρηση …όλα βρίσκονται σε κατάσταση πιθανότητας.

Κυριακή 8 Μαρτίου 2015


Αφιέρωμα στη Γυναίκα





Γυναίκα αγαπημένη



Σου εύχομαι να πιστεύεις πάντα στα όνειρά σου γιατί χωρίς αυτά θα είσαι άδεια.

Σου εύχομαι να μην προδώσεις ποτέ τον εαυτό σου, γιατί μακριά από την αλήθεια σου η ύπαρξη χάνει το νόημά της.

Σου εύχομαι να πιστεύεις πάντα στην αγάπη, γιατί αν πεις «φθάνει» μέσα σου κάτι θα πεθάνει.

Σου εύχομαι να μην ξεχάσεις ποτέ τους άλλους, ακόμα κι όταν η ζωή είναι δύσκολη, γιατί καθένας τους είναι ένα κομμάτι δικό σου.

Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

KD_19_Kapernaoum_titlos
14_paralitouΜια μέρα ο Κύριος βρισκόταν στην Καπερναούμ σε κάποιο σπίτι. Η είδηση μεταδόθηκε γρήγορα σε όλη την πόλη και πολύς κόσμος μαζεύτηκε να τον δει και να τον ακούσει. Το σπίτι γέμισε ασφυκτικά και κανείς δεν μπορούσε ούτε να μπει ούτε να βγει πια.
Έρχονται τότε τέσσερις άνθρωποι κουβαλώντας έναν παραλυτικό. Επειδή ήταν αδύνατο να πλησιάσουν τον Ιησού, ανέβηκαν στη σκεπή, ξήλωσαν μερικά κεραμίδια και κατέβασαν τον παράλυτο ξαπλωμένο στο κρεβάτι του μπροστά στον Ιησού. Όταν ο Κύριος είδε την πίστη τους, είπε στον παράλυτο: «Παιδί μου, σου συγχωρούνται οι αμαρτίες».
Κάποιοι γραμματείς που ήταν παρόντες συλλογίστηκαν: «Μα πώς μιλάει έτσι αυτός; Ποιος μπορεί να συγχωρεί αμαρτίες, εκτός από τον Θεό;» Αμέσως ο Ιησούς κατάλαβε τι σκέφτονταν και τους είπε: «Γιατί κάνετε αυτές τις σκέψεις; Τι είναι ευκολότερο να πω στον παραλυτικό: Σου συγχωρούνται οι αμαρτίες ή σήκω πάρε το κρεβάτι σου και περπάτα; Για να μάθετε λοιπόν ότι ο Υιός του Ανθρώπου έχει την εξουσία πάνω στη γη να συγχωρεί αμαρτίες…», γυρίζει και λέει στον παραλυτικό: «Σε σένα το λέω, σήκω, πάρε το κρεβάτι σου και πήγαινε στο σπίτι σου».
Εκείνος τότε σηκώθηκε αμέσως, πήρε το κρεβάτι του και μπροστά σε όλους βγήκε έξω περπατώντας. Όλοι θαύμασαν και δόξασαν τον Θεό λέγοντας: «Τέτοια πράγματα δεν έχουμε δει ποτέ μέχρι τώρα».    πηγή   ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ

Κοιτώντας ένα ρόδο ο Αθώος ελευθερώνει όλο το φυσικό αλλά και όλο το ενεργειακό του άρωμα…

"-Δάσκαλε, πότε θα σταματήσω να κάνω λάθη;
-Όταν σταματήσεις να βλέπεις λάθη σε αυτά που κάνεις!" 
*
Αναμνήσεις απ’ το μέλλον
«Το μέλλον έχει έρθει και εμείς ακόμα ζούμε με αντιλήψεις του παρελθόντος. Ελπίζω να προφτάσουμε την εποχή μας πριν μας προσπεράσει!»
«Η μετατόπιση της συνείδησης, δηλαδή αναστροφή της φοράς της από έξω προς τα μέσα, μπορεί να χαρίσει την εμπειρία της ενθύμησης της ξεχασμένης ενότητας. Είναι ένα κλικ μακριά, ένα ανεπαίσθητο κλικ χρειάζεται για την σπουδαιότερη συνειδητοποίηση. Την συναίσθηση της ύπαρξης των πάντων στο αιώνιο τώρα που είναι ίσως και η μόνη αλήθεια.»
N.Bekas
*
 Γνώρισε την δύναμη σου να αγαπάς έναν μόνο Θεό! 
Μη φοβάσαι! Να λες: «Κι αυτό θα περάσει!» Μην πιστεύεις τα σενάρια του Εωσφόρου!
Δεν υπάρχει ευγένεια στο να θέλεις να είσαι ανώτερος από τους άλλους! Αληθινή ευγένεια είναι να είσαι ανώτερος από τον προηγούμενο εαυτό σου!
*
Εάν υπάρχει μια επανάσταση στο κόσμο, είναι η ώρα που χαμογελάς! π.Λίβυος
Η αγάπη είναι φυσική μορφή διαλογισμού! Ο διαλογισμός είναι υπερφυσική μορφή αγάπης!  Όσσο

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Ξύπνα επιτέλους !



Τι πιθανότητες έχει η ασθενική πνευματική φλόγα μέσα στην ασφυκτική συσκότιση που ολημερίς ορθώνει γύρω της ο άνθρωπος να συνεχίσει να λάμπει; Ελάχιστες… έτσι θα πρέπει ή να συμβιβαστεί με την άθλια μοίρα του θανάτου της ή να επαναστατήσει.

Κι όμως όλοι αποδεχτήκαμε το σβήσιμο της φλόγας μας∙ όλοι αποδεχτήκαμε τον επικείμενο θάνατο μας. Μας πως δεν εξοργίζεσαι γι’ αυτή τη μοίρα που σου επιβλήθηκε χωρίς κανείς να σε ρωτήσει; Γιατί δεν αντιστέκεσαι στις αμείλικτες δυνάμεις, στα σιδερένια γρανάζια που σε κρατούν δέσμιο στον ανελέητο αυτό τροχό της γέννησης και του θανάτου; 

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Αρχίζοντας την πορεία προς το Πάσχα



Αρχίζοντας την πορεία προς το Πάσχα
π. Ανδρέα Αγαθοκλέους
Κάθε φορά που βρισκόμαστε, ως μέλη της Εκκλησίας, σ’ αυτή την κοινή πορεία, που η περίοδος του Τριωδίου και πιο συγκεκριμένα η Μεγάλη Σαρακοστή μας καλεί, μου φαίνεται πως μας περιμένει δυσκολία μεγάλη. Η νηστεία και οι ακολουθίες φαντάζουν εμπόδια, που οι δυνάμεις μας δεν θα αντέξουν.
Όμως γρήγορα ανακαλύπτουμε πως πίσω από τον πειρασμό αυτό ξεπροβάλλει μια γλυκύτητα, μια βαθειά ανάπαυση. Νιώθουμε πως η πορεία αυτή προχωρά πιο εύκολα απ’ ό,τι περιμέναμε και πως την απολαμβάνουμε. Γιατί, τόσο η νηστεία όσο και οι πολλές ακολουθίες, δεν γίνονται βάρη αλλά δυνατότητες που ευκολύνουν την πορεία και τη χαροποιούν.
Ό,τι και να πει κανείς για θέματα εμπειρικά, δεν θα καταφέρει να εξηγήσει τελείως, αν ο άλλος δεν τα ζήσει. Το «γεύσασθε και ίδετε» της Αγίας Γραφής είναι αλήθεια! Έτσι και η Σαρακοστή ως πορεία, κατανοείται, όταν νηστέψουμε κι όταν συμμετέχουμε, ανάλογα με τις συνθήκες που ζει ο καθένας, στα Μεγάλα Απόδειπνα, στις Προηγιασμένες, στους Χαιρετισμούς, στις Λειτουργίες. Τότε συν-πορευόμαστε με τους άλλους και η συν-πόρευση προκαλεί δύναμη, χαρά, αίσθηση κοινής πνευματικής ζωής που είναι Βασιλεία Θεού.

<<Έρχου και ίδε>>

28215
Η διακίνηση ιδεών και γνώσεων ένεκα διαδικτύου και όχι μόνο, που παρατηρείται στις μέρες μας, είναι μια ιδιαίτερη ευλογία. Δε χρειάζεται, όπως παλαιότερα, η εντρύφηση σε βιβλιοθήκες για να μάθεις. Μπορείς εύκολα από το χώρο σου να γνωρίσεις ό,τι θέλεις. Περικλείει, βέβαια, αυτή η δυνατότητα και τον κίνδυνο της παραπληροφόρησης.
Έτσι και στα θέματα της πίστης, μπορούμε να μάθουμε τη γνώμη των αγίων Πατέρων για ό,τι θέμα θέλουμε, να γνωρίσουμε τη σύγχρονη και προηγούμενη θεολογική σκέψη, να διαβάσουμε την ερμηνεία της Γραφής. Ασφαλώς όλα αυτά είναι σπουδαία!
Όμως ο κίνδυνος της αλλοίωσης παραμένει πάντα ως πειρασμός «εκ των ένδον». Ν’ αλλοιωθεί δηλαδή το πνεύμα της Εκκλησίας, το πνεύμα της Ορθοδοξίας και να γίνει ηθικολογία, καθηκοντολογία, θρησκεία. Γιατί είναι εύκολο να σου λένε «οι ιθύνοντες» τι πρέπει να κάνεις και τι πρέπει να αποφύγεις για να είσαι «καλός χριστιανός». Εύκολο και κατανοητό. Όμως απουσιάζει η όντως ζωή, που ζωογονεί τον άνθρωπο και του χαρίζει «γεύση ζωής αιωνίου».

ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Απόσπασμα από το βιβλίο Μεγάλες Μορφές της Αρχαίας Ελλάδας, Φιλόσοφοι, εκδόσεις Ιστοριογνωσία.
Αν αναλύσουμε από ετυμολογική άποψη τον όρο Φιλοσοφία στα συνθετικά στοιχεία του, φιλία – σοφία, δηλώνεται η τάση, η εσωτερική διάθεση για τη γνώση του κόσμου. Όταν μάλιστα η τάση αυτή κορυφώνεται, τότε μεταστοιχειώνεται σε έναν έρωτα διαρκή για τη γνώση του κόσμου και του εαυτού του.
Με δεδομένο ότι η γνώση αυτή για τον άνθρωπο δεν είναι ποτέ πλήρης, δικαιολογεί και τη διαρκή αναζήτηση, το αδιάκοπο κυνήγι της γνώσης, τη συνεχή έρευνα. Έτσι, είναι ευνόητο πως η μάθηση που παράγεται και δημιουργείται από την πίεση της φιλίας αυτής προς τη γνώση ονομάζεται Φιλοσοφία.