Ο εαυτός είναι η αρχή και το τέλος. Είναι αυτοσκοπός. Και στόχος όλων μας είναι η εκπλήρωσή του. Τι θα πει αυτό; Εκπλήρωση θα πει αναγνώριση, αποδοχή και ικανοποίηση. Ικανοποίηση των πραγματικών μας αναγκών, η οποία είναι το κλειδί προς την ευδαιμονία μας. Αναγνωρίζω, θα πει βλέπω. Βλέπω τις ανάγκες μου, τα ελαττώματά μου, τους φόβους μου κλπ. Βλέπω κάθε τι όμορφο και ”άσχημο” μέσα μου. Αποδοχή σημαίνει πως ”αγκαλιάζω” αυτό που βλέπω, το αναγνωρίζω, και δεν κλείνω τα μάτια εάν αυτό δε μου αρέσει, με πληγώνει ή με τρομάζει . Αποδέχομαι την ύπαρξη αυτού που βλέπω.
με κείμενα ποικίλεις ύλης καλή ψυχαγωγία!!! Η Βίωση λοιπόν της Υπερβατικής Πραγματικότητας σημαίνει την πραγματοποίηση μίας «ανώτερης επίγνωσης» κι όχι εξαφανισμό της ύπαρξης.Όταν μάθουμε να κάνουμε επιλογές που θρέφουν την ύπαρξή μας, τότε θα είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε ότι η ουσία της ζωής μας είναι η αγάπη, και η συγχώρεση είναι το κλειδί της ευτυχίας μας.
Translate ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015
Ντάνιελ Μίτελ: Η ενθύμηση του αληθινού μας εαυτού
Η Εναλλακτική Δράση σας παρουσιάζει έναν
από τους πλέον γνωστούς δασκάλους διαλογισμού στον κόσμο, τον Ντάνιελ
Μίτελ. Ο Ντάνιελ Μίτελ ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο για να «εμπνεύσει τον
κόσμο να μετατοπιστεί από τη βία στην ειρήνη και από το θυμό στην
αγάπη», όπως λέει ο ίδιος. Πως το καταφέρνει αυτό; Μέσω ειδικών τεχνικών
και διαλογισμών που οδηγούν τον άνθρωπο να μετατοπίσει τη δημιουργική
του δύναμη από το νου στην καρδιά.
Σε λίγο διάστημα ο Ντάνιελ Μίτελ θα
βρίσκεται στην Ελλάδα και είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας
παρουσιάσουμε τη συνέντευξη που μας παραχώρησε.
Τη συνέντευξη πήρε η Δήμητρα Τσακίρογλου.
Ντάνιελ, διδάσκεις τους μαθητές να ζουν από την Καρδιά. Όταν μιλάς για την Καρδιά, σε τι αναφέρεσαι συγκεκριμένα;
Μέσα στο φυσικό όργανο της καρδιάς,
υπάρχει ένας ιδιαίτερος χώρος όπου μπορούμε να μετακινήσουμε το πνεύμα
μας και να ζούμε κυριολεκτικά από εκεί.
Οι ιερές γραφές, συμπεριλαμβανομένων της
Βίβλου, των Ουπανισάδων και του Πεντάτευχου, κάνουν υπαινικτικές
αναφορές στον χώρο αυτόν και γνωρίζουμε ότι όλοι όσοι βαδίζουν τον δρόμο
της πραγμάτωσης του Θεού χρησιμοποιούν συνειδητά τον χώρο αυτόν μέσα
στην καρδιά ως τρόπος ζωής και δημιουργίας. Ο χώρος αυτός είναι
ουσιαστικά ο οίκος μας και όταν αρχίσουμε να αισθανόμαστε και να
πράττουμε μέσα από την Καρδιά, δεν υπάρχει γυρισμός! Το να είναι η
ανθρωπότητα στην Καρδιά είναι ένα φυσικό, αλλά και ισχυρό, βήμα
εξέλιξης!
Γιατί έχει σημασία να δημιουργούμε συγκεκριμένα από την Καρδιά
Η κατανόηση νικά την προσπάθεια! Γιατί είναι υπέρτερη!
Πόσο δυστυχισμένος θα
πρέπει να είσαι για να νιώθεις την ανάγκη να κάνεις δυστυχισμένους τους
άλλους...
Πολεμιστές του Φωτός
είναι όλοι όσοι πολεμάνε μέσα τους αυτό που δεν είναι!
*
Προσευχή είναι όταν μιλάς στον Θεό! Διαλογισμός, όταν τον ακούς!
Δεν βρίσκομαι κάτω από κανένα άλλο νόμο
εκτός από του Θεού!
Μαθήματα θαυμάτων
Σήμερα ας
ανοίξουμε τα κανάλια του Θεού προς Εκείνον, και ας αφήσουμε την Θέλησή Του να
επεκταθεί μέσα από εμάς προς Αυτόν! Έτσι αυξάνεται εσαεί η δημιουργία!
Μαθήματα θαυμάτων
Η ΥΛΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Το
ότι η έννοια της ύλης δεν είναι κάτι το απτό και αντικειμενικά ορισμένο αλλά
έξω από την εποπτεία των ανθρώπινων αισθήσεων, το διατύπωσαν πρώτοι οι αρχαίοι
Έλληνες της κλασικής περιόδου.
Ο
Αναξίμανδρος θεωρεί ότι αρχικά υπήρχε μια πρωταρχική υλική ουσία, έξω από την
εποπτεία των ανθρώπινων αισθήσεων η οποία ήταν αθάνατη, και ανώλεθρη. Από την
ουσία αυτή δημιουργείται η υλική αντικειμενική πραγματικότητα η οποία αφού
διατρέξει έναν κύκλο ζωής επιστρέφει σ’ αυτήν. Την πρωταρχική αυτή ουσία την
ταύτισε με την έννοια του απείρου.
«Ξέχασε αυτό που σε πόνεσε, κοίτα μπροστά»
Όσοι
από εμάς έχουμε ζήσει ένα θάνατο ή ένα χωρισμό παρατηρήσαμε ίσως το
εξής: οι περισσότεροι άνθρωποι που μας πλησιάζουν προσπαθούν να μας
πείσουν ότι πρέπει να προσπαθήσουμε να ξεχάσουμε ότι μας συνέβη, όσο πιο
γρήγορα γίνεται, και να προχωρήσουμε «μπροστά».
H συμβουλή αυτή συνοδεύεται και από κάποιες βοηθητικές συστάσεις αυτής της κεντρικής ιδέας: «βγάλε
τα μαύρα», «πρέπει να γυρίσεις πίσω στους κανονικούς σου ρυθμούς»,
«φτιάξε ξανά τη ζωή σου, όσο πιο γρήγορα γίνεται», «μη μένεις μόνος
σου».
Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015
Ανθρωποπαθείς εκφράσεις στο κείμενο της δημιουργίας του ανθρώπου.
Δημοσιεύθηκε: 18 Μαρτίου 2015
Κατηγορίες: Άγιοι - Πατέρες - Γέροντες, Ορθόδοξη πίστη
(Αγίου Γρηγορίου Νύσσης)«Ας δημιουργήσουμε τον άνθρωπο σύμφωνα με τη δική μας εικόνα και ομοίωση». Δημιουργηθήκαμε σύμφωνα με την εικόνα του Θεού. Πώς, λοιπόν, θα εννοήσουμε το «κατ’ εικόνα Θεού»; Ας καθαρίσουμε καλά την άξεστη καρδιά, την αβασάνιστη γνώμη, τις ανόητες αντιλήψεις περί Θεού. Αν έχουμε δημιουργηθεί κατ’ εικόνα Θεού, θα παρατηρήσει κανείς, αυτό σημαίνει πώς ο Θεός είναι όμοιος με εμάς; Υπάρχουν δηλαδή στο Θεό μάτια, αυτιά, κεφάλι και χέρια, οσφύς πάνω στην οποία στηρίζεται, — γιατί αναφέρεται στην Αγία Γραφή, πως ο Θεός κάθεται —, και πόδια με τα οποία περιπατεί; Τέτοιος είναι, λοιπόν, ο Θεός; Διάλυσε τις φανταστικές απρέπειες που σχηματίζονται στη ψυχή σου. Διώξε μακριά σου κάθε σκέψη που δεν αρμόζει στο μεγαλείο του Θεού. Ο Θεός δεν έχει σχήμα, είναι απλός, δεν έχει μέγεθος, ούτε ποσότητα.
Εκκλησία: Ο Χριστός παρατεινόμενος εις τους αιώνας.
Η
λέξη Εκκλησία προέρχεται από το ρήμα εκκαλέω – ω (=προσκαλώ,
συναθροίζω). Είναι, λοιπόν, η Εκκλησία μια συνάθροιση ανθρώπων, μια
σύναξη.
Με την ίδια έννοια βρίσκουμε τη λέξη και στην αρχαία Ελλάδα. Η
εκκλησία του δήμου ήταν μια συγκέντρωση των πολιτών με σκοπό τη συζήτηση
διαφόρων πολιτικών και κοινωνικών θεμάτων.
Βέβαια στην Καινή Διαθήκη έχουμε χρησιμοποίηση της λέξης μ’ ένα
πολύ βαθύτερο περιεχόμενο, αφού με την ενανθρώπηση του Χριστού η
Εκκλησία δεν είναι απλώς μια συνάθροιση ανθρώπων, αλλά το ίδιο το Σώμα
του Χριστού.
Ο Χριστός είπε στον Απόστολο Πέτρο, ο οποίος ομολόγησε τη θεότητά
του: «εσύ είσαι ο Πέτρος και πάνω σ’ αυτή την πέτρα θα οικοδομήσω την
Εκκλησία μου, και δεν θα την κατανικήσουν οι δυνάμεις του άδη». (Ματθ.
16, 18). Η πέτρα, δηλαδή, πάνω στην οποία στερεώνεται η Εκκλησία είναι η
ομολογία ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού.
Εκκλησία είναι η ενότητα κληρικών, μοναχών και λαϊκών και αυτή η
ενότητα υπάρχει εν Χριστώ. Μέλη της Εκκλησίας είναι όσοι είναι ενωμένοι
με το Χριστό μέσο του βαπτίσματος και της συμμετοχής στη μυστηριακή ζωή.
Η Εκκλησία, λοιπόν, δεν είναι «τοίχος και οροφή», όπως αναφέρει ο Αγ.
Ιω. Χρυσόστομος, «αλλά βίος και ζωή».
Η Εκκλησία είναι το σώμα του Χριστού, η Εκκλησία είναι ο Χριστός παρατεινόμενος στους αιώνες
Η Εκκλησία είναι η παγκόσμια κοινότητα των ανθρώπων, το σύνολο των πιστών του Θεού που:
• ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ τον Χριστό ως Σωτήρα
Τρίτη 17 Μαρτίου 2015
Κάποιες ψυχές δεν είναι ανθεκτικές στον πλανήτη Γη...
Καλό ταξίδι! Πίσω τώρα στην Μεγάλη αγκαλιά! Και όμως εσύ που βίωσες τόση μοναξιά δόνησες τόση αγάπη στις ψυχές!
*
Να ζούμε για να δοξολογούμε τον Θεό όπως οι άγγελοι!
Ευχαριστώ στον Θεό, αλλά όχι σαν περιστασιακή κίνηση της ψυχής όταν τα πράγματα πάνε όπως τα θέλουμε! Η διαρκής ευχαριστιακή στάση ζωής, είναι η απόδειξη της αληθινής πνευματικότητας! Να ζούμε για να δοξολογούμε τον Θεό όπως οι άγγελοι!
Η ευτυχία δεν έρχεται σε σένα απέξω, έρχεται από σένα!
*
Ας είναι η σιωπή η τελευταία σου λέξη!
Να ζούμε για να δοξολογούμε τον Θεό όπως οι άγγελοι!
Να αφήνεις τα πράγματα να αναπνέουν! Να έρχονται και να φεύγουν! Ο πόνος δεν είναι στο να τα αφήνεις να φεύγουν, αλλά στο να θέλεις να τα κρατήσεις!
Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015
Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2015
Γιατί η αλήθεια λέμε ότι είναι... γυμνή;
Η αλήθεια είναι σχετική. Ο καθένας έχει την δική του αλήθεια που φροντίζει να ποτίζει με όσα ψέματα χρειάζονται για να την πιστέψει πρώτα ο ίδιος! Αλλά σε κάθε περίπτωση, όταν θέλουμε να μιλήσουμε για την πραγματική αλήθεια, της βγάζουμε τα ρούχα και την αφήνουμε... γυμνή.
Η φράση της καθημερινότητάς μας, αυτό που λέμε «γυμνή αλήθεια» δεν είναι μία μεταφορική φράση, αλλά μία κυριολεκτική φράση!
Η αλήθεια γράφεται με κεφαλαίο γράμμα, γίνεται δηλαδή Αλήθεια και είναι όντως γυμνή!
Σας μπέρδεψα; Πάμε να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.
Η Αλήθεια είναι κατά την ελληνική μυθολογία θεότητα και είναι φυσικά η ανθρωπόμορφη προσωποποίηση της αλήθειας. Σύμφωνα με τον Πίνδαρο η Αλήθεια ήταν κόρη του Δία (ε, ποιου άλλου;).
Για την Αλήθεια έχει γράψει και ο Αίσωπος. Που αναφέρει ότι την Αλήθεια την έπλασε με πηλό ο Προμηθέας (σας θυμίζει κάτι αυτό με τον πηλό;).
Οι Ρωμαίοι αποκαλούσαν την Αλήθεια Veritas. Επειδή η Αλήθεια εικονίζονταν πάντα χωρίς στολίδια και πλούσια ενδύματα (ή και χωρίς ενδύματα) έναντι των άλλων θεοτήτων, ο Οράτιος την αποκαλούσε "nuda Veritas", δηλαδή "γυμνή αλήθεια". Από τότε καθιερώθηκε η ρητορική έκφραση "γυμνή αλήθεια", ή "αλήθεια γυμνή" που λέγεται μέχρι και σήμερα.
mentality10
πηγή ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Κυριακή 15 Μαρτίου 2015
Πλωτίνος: περί της φιλοσοφίας του ωραίου
Π λ ω τ ί ν ο ς
(204–270 μ.Χ.)
«Ποτέ το μάτι δεν θα μπορούσε να δει τον ήλιο,
αν δεν ήταν ηλιοειδές [=αν δεν διέθετε ηλιακή
μορφή ή φύση], ούτε η ψυχή θα μπορέσει να α–
ντικρίσει το ωραίο, αν δεν έχει γίνει πρώτα ωραί–
Περί του ωραίου
§1
Θεμελιώδης πεποίθηση του Πλωτίνου ήταν ότι ο άνθρωπος φέρει μέσα του το θείοκαι αξίζει, εφόσον αποκτά επίγνωση αυτού, να προσ (ς)-παθεί να το συμφιλιώνει με το θείο του σύμπαντος. Όντας ο τελευταίος διανοητής της αρχαιότητας, ο Πλωτίνος επιδίδεται στη ζήτηση του πραγματικού εαυτού και
σαν τον γλύπτη, που προσπαθεί να αποτυπώσει σε ένα κομμάτι πέτρα τη
μορφή που θα φέρει στο φως την αυθεντική, την ιδεατή ομορφιά, δηλαδή το νοητό κάλλος, επιχειρεί μέσα στο έργο του να φιλοτεχνήσει την πνευματική άσκηση της ψυχής. Τι σημαίνει η τελευταία τούτη φράση; Πως η ψυχή δεν έρχεται σε ύπαρξη παρά ως μια κίνηση αυτοκάθαρσης του εαυτού από καθετί το ανοίκειο,
δηλαδή φόβους, κόπους, εμπειρίες, οδύνες κ.λπ., και ανύψωσης στο
επίπεδο του νου, του πνεύματος του καθαρού νοείν. Η Ψυχή, όπως επίσης το
Πνεύμα και το Ον, έχουν την εκπήγασή τους από το Ένα. Η αισθητικότητα είναι εικόνα του εαυτού της ψυχής. Τούτο σημαίνει ότι η ψυχή δεν είναι αποστασιοποιημένη από το αισθητό ή υποστασιοποιημένη προβολή πάνω από το αισθητό, αλλά εισχωρεί ωςκαθαρτική κίνηση σε όλα τα επίπεδα, ακόμη και μέχρι τα φυτά, για να δημιουργήσει ένα νέο ον. Η πορεία προς μια τέτοια δημιουργία συνιστά πορεία ανύψωσης της ψυχής προς το ωραίο, ήτοι επιστροφής στο θείο.
Ποτέ δεν πρέπει να σκέφτεστε το κακό για κανέναν
Ποτέ δεν πρέπει να σκέφτεστε το κακό για κανέναν. Σκέψεις όπως “Εύχομαι το άτομο αυτό να πέσει κάτω και να πεθάνει" ή "Εύχομαι να χάσουν όλα όσα έχουν. Σε μισώ. Δεν θέλω να σ 'αγαπώ" δεν πρέπει ποτέ να τις κάνουμε ή να τις διατυπώνουμε. Κάθε έκφραση αυτού του είδους δημιουργεί μια σκεπτομορφή που πηγαίνει στο πρόσωπο και τον χτυπά. Η ζημιά που στέλνετε στο άτομο καταγράφεται στο "λογαριασμό" σας, και θα πληρώσετε γι 'αυτό κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης. Εάν έχετε διαπράξει δύο τόνους ζημιά, θα πρέπει να πληρώσετε με αυτό με τόκο. Υπάρχει επίσης ένα σύστημα φορολογίας στις πνευματικές σφαίρες, γι' αυτό ας είστε έξυπνοι και ευφυείς και μην σκέφτεστε αρνητικά για τους άλλους.
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015
Η τέχνη του να αντιμετωπίζετε το θυμό σας
Ο θυμός είναι αναπόφευκτος, εάν
δυο άνθρωποι ζουν μαζί, αναμφισβήτητα θα διαφωνήσουν για μικρά ή
εμφανιζόμενα ως μικρά πράγματα, καθώς και για μεγαλύτερα ή πιο σημαντικά
θέματα. Όμως, ο θυμός καθαυτόν δεν αποτελεί το πραγματικό πρόβλημα. Το
πώς τα ζευγάρια τον χειρίζονται και διαχειρίζονται είναι αυτό που
ξεχωρίζει μια υγιή σχέση από μια σχέση που βρίσκεται σε κίνδυνο.
Οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν το
θυμό τους με διαφορετικούς τρόπους. Μερικοί τον αρνούνται. Εκ πρώτης
όψεως, κάτι τέτοιο είναι ευκολότερο και λιγότερο επώδυνο από το να τον
παραδεχτείς και να τον χειριστείς, με όλες τις σωματικές επιπτώσεις.
Όταν φτάνουν στην καρδιά μιας διαφωνίας, <<κομματιάζονται>>
μόλις ο σύντροφός τους γίνεται αμυντικός ή, ακόμα χειρότερα,
αντεπιτίθεται.
Το πρόβλημα είναι ότι ο θυμός που δεν εκφράζεται, δεν εμφανίζεται.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)