Πώς να Διαχειρίζεστε τους Αρνητικούς Ανθρώπους
Η αλήθεια είναι ότι η διαχείριση αρνητικών ανθρώπων ξεκινάει πρώτα από μέσα μας. Οι άνθρωποι γύρω μας είναι αυτοί που είναι,
ούτε καλοί, ούτε κακοί. Το γεγονός ότι έχουν πλευρές που δεν μας αρέσουν, μας βάζει στον πειρασμό να τους βάζουμε ταμπέλες ‘Πόσο αρνητικός είναι’, ‘Δύστροπος’, ‘Τα βλέπει όλα μαύρα’ κ.ο.κ.
Στη συνέχεια δίνουμε άλλοθι στον εαυτό μας να παραπονιέται συνέχεια για
το πόσο κακό μας κάνει ο Χ άνθρωπος στη ζωή μας: “Με καταπιέζει”, “Μου γκρεμίζει τα σχέδια μου”, “Με κριτικάρει και με προσβάλλει συνέχεια”, “Με πληγώνει”…
Από τη στιγμή που θα αρχίσουμε να «πετάμε το μπαλάκι» στον άλλον, εκφραζόμενοι σε 3ο ενικό,
χάνουμε κάθε ελπίδα επίλυσης του προβλήματος. Εφόσον πιστεύεις ότι το
πρόβλημα είναι έξω από εσένα, άρα και η λύση είναι έξω από εσένα.
Το πρώτο βήμα διαχείρισης των ανθρώπων που σας χαλάνε τη διάθεση, είναι να αναλάβετε ευθύνη γι’ αυτό που σας συμβαίνει. Εσείς ενοχλείστε από τη συμπεριφορά του άλλου. Εσείς πληγώνεστε από τα λόγια του άλλου. Εσείς του δίνετε το δικαίωμα να σας προσβάλλει ή να σας καταπιέζει.
Όλοι
οι άνθρωποι έχουμε την τάση να προσαρμόζουμε τη συμπεριφορά μας ανάλογα
με το ποιόν έχουμε απέναντι μας, ή για να το πούμε απλά «κάνουμε κάτι εκεί που μας παίρνει». Οι
νταήδες στο σχολείο διαλέγουν πάντα τα πιο αδύναμα παιδιά για να τους
πουλήσουν τσαμπουκά. Αντίστοιχα, κάθε άνθρωπος που μας προσβάλλει ή
εκνευρίζει κατ’ εξακολούθηση, είναι απλούστατα γιατί βρίσκει πρόσφορο
έδαφος για να το κάνει.