Η ανθρώπινη και η Θεϊκή σοφία και ο διπλός όφις στο Κηρύκειο
Αυτό που πρέπει να κατανοηθεί είναι πως ο
όφις αντιστοιχεί με την ανθρώπινη δυνατότητα της διάνοιας και πως όταν ο
έκπτωτος άνθρωπος άνοιξε τα μάτια του δεν είδε παρά μόνον ένα κόσμο
ψευδαισθήσεων και εξαπάτησης μέσα από μια την αρχή της συνείδησης του
εγώ του.
Η σωματική εξέλιξη του ανθρώπινου
συστήματος σηματοδοτεί από την μια μια ολοκλήρωση σε αυτό το πεδίο ζωής
μέσα στην ύλη και συνεπώς δεν είναι παρά μια ελεύθερη πτώση εκτός αν ο
άνθρωπος κατανοήσει την μικρότητα του και αποφασίσει να μην ακολουθήσει
την γνώση του φιδιού αλλά την ζώσα γνώση του Θεού.
Για αυτό και ο Ρόμπερτ Φλούντ μας μιλά
για την ύπαρξη δύο ειδών σοφίας συμβολικώς μέσα από την ύπαρξη ενός
εσωτερικού και ενός εξωτερικού σταυρού.
Όπως και εγώ όταν γράφω εδώ δεν λέω ότι
μου κατέβει στο κεφάλι μου αλλά είναι πάντοτε αποδείξιμο μέσα από την
Αγία Γραφή έτσι και ο Φλούντ μας μιλά με σημεία από την καινή διαθήκη.
Μας λέει :
''Αφότου ο Αδάμ γεύτηκε το
δέντρο του καλού και του κακού εμφανίστηκε η σύγχυση, η καθαρή
σοφία καλύφθηκε από το σκοτάδι της ψευδαίσθησης και η πλάνη εμφανίστηκε
μέσα στον κόσμο.
Έτσι στην θέση της αγνής και απλής
ενότητας των αρμονιών εγέρθηκε η σύγχυση, δηλαδή η δυαδικότητα, αυτό το
δικέφαλο τέρας που κοιτάζει το καλό και το κακό ταυτόχρονα.''
Αυτό το δικέφαλο τέρας μπορείτε να το
δείτε συμβολικά μέσα από την απομίμηση της διαδικασίας όσον αφορά το
Κηρύκειο του Ερμή σε συγκεκριμένα τα δύο φίδια.
Πολλοί δεν γνωρίζουν πως το πυρ της
κουνταλίνης είναι ήδη ενεργό μέσα στο σύστημα μας, το οφιοειδές πυρ μας
εξουσιάζει ολοκληρωτικά μέσα από μια εξωτερική υλικής φύσης
δραστηριότητα η οποία έχει έναν θετικό αρσενικό πόλο - φίδι το οποίος
έχει σχέσει με την πραγμάτωση και είναι ο αδάμας ο διανοητής και ένα
θηλυκό αρνητικό πόλο - φίδι η Εύα η μητέρα η οποία δίνει ζωή και
πραγματώνει.
Και οι δύο αυτές όψεις αντιστοιχούν στην
ανθρώπινη ψυχή και μέσα σε ένα συνηθισμένο άνθρωπο όλες οι ενέργειες
του καθορίζονται μέσα από φυσικές λειτουργίες και εκφράσεις απόλυτα
συνδεδεμένες με την ύλη και τις ψευδαισθήσεις της.
Αυτά τα δύο φίδια θα πρέπει μέσω της
νέας διεργασίας της καρδιάς και του Θεϊκού σπινθήρα να εξαγνίσουν
ολόκληρο το σύστημα ώστε όταν το Ιερό της Λεκάνης θα κυριευτεί από την
αγνή δύναμη κουνταλίνη της καρδιάς να ωθήσει αυτές τις δύο δημιουργικές
δυνάμεις μέσα από την εσωτερική πνευματική τους όψη ώστε εγειρόμενες
πάνω προς το Στέμμα να απελευθερώσουν μια πνευματική και όχι ανθρώπινη
σοφία.
Για αυτό μας λέει ο Φλούντ :
Κατά έναν παρόμοιο τρόπο αναπτύχθηκε
και η σχέση ανάμεσα στο εσωτερικό και το εξωτερικό, η ανάμιξη της αρετής
και της αμαρτίας, η μόλυνση της μυστικής σοφίας από την ανθρώπινη, το
σκοτείνιασμα του φωτός από το σκοτάδι και εν ολίγοις η κάλυψη του
πνεύματος από το γράμμα. Αλλά γιατί να λέμε περισσότερα;
Είναι αρκετό να πούμε ότι η ίδια
σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην ανθρώπινη σοφία και στην Θεϊκή σοφία
ισχύει και καθοδηγεί επίσης ανάμεσα στον φυσικό και εξωτερικό και σε
εκείνον τον εσωτερικό πνευματικό σταυρό.
Διότι λέει ο απόστολος :
'' Διότι η σοφία του κόσμου τούτου είναι μωρία παρά τω Θεώ.'' Προς Κορινθίους Α'
Κεφ. 3:19 και κάπου αλλού '' δεν εμώρανεν ο Θεός την σοφίαν του κόσμου τούτου; ''
Προς Κορινθίους Α' Κεφ. 1:20.
Ο Ιάκωβος λέει ''η σοφία και η γνώση σου σε εξαπατούν''.
Όμως η Θεϊκή και μυστική σοφία είναι εκείνη που όπως λέει ο απόστολος Παύλος είναι :
'' αποκεκρυμμένην, την οποίαν προώρισεν ο Θεός προ των αιώνων εις δόξαν ημών ''
Προς Κορινθίους Α' Κεφ. 2:7.
Ο Ιάκωβος μιλά για την άλλη σοφία
'' Η σοφία αυτή δεν είναι άνωθεν καταβαίνουσα, αλλά είναι επίγειος, ζωώδης, δαιμονιώδης. ''
Το ίδιο μπορεί να πει κανείς για τον
σταυρό, γιατί η πραγματική και αληθινή μυστική σοφία είναι μια εσωτερική
σοφία, ενώ η εξωτερική σοφία είναι μόνον μια απάτη, μια
ψεύτικη εικόνα της αληθινής.
Τα αποσπάσματα είναι από το βιβλίο : Summun Bonum, The Highest Good, 1629, Μεταφρασμένα από μένα. Searching
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου